Pakowanie towarów – ważne kwestie
Pakowanie towarów to bardzo ważny etap procesu logistycznego. Wymaga on wzięcia pod uwagę nie tylko rozmiaru czy też rodzaju towaru, ale także stylu, materiału i kształtu opakowania. Wszystkie te elementy będą bowiem wpływały na satysfakcję klienta z zakupów. Kolory, grafiki czy czcionka – najlepiej by wszystkie te szczegóły były przemyślane i dopracowane.
Pakowanie towarów – dlaczego jest takie ważne?
Oprócz wartości użytkowej i wizualnej samego produktu także opakowanie jest elementem budowania pozytywnego doświadczenia i satysfakcji konsumenta. Odpowiednie zapakowanie oraz zapewnienie konsumentom przyjemnych doznań, podczas rozpakowywania produktu, jest więc ważnym punktem na ścieżce do serca klientów, o czym wie każdy szanujący się sprzedawca.
Pytania na początek
Przed rozpoczęciem pakowania należy znaleźć odpowiedź na trzy ważne pytania, które ułatwią zdefiniowanie tego, jak towar powinien zostać zapakowany. Po pierwsze – jaki rodzaj produktu jest pakowany? Należy zastanowić się czy jest to przedmiot narażony na zgniecenie, potłuczenie, rozlanie lub rozsypanie? Po drugie – do kogo produkt dociera? Czy odbiorcami będą mężczyźni czy kobiety? Ludzie młodzi lub starsi? Czy będą to osoby zainteresowane ekologicznymi trendami? Ostatnie, ważne pytanie, które należy sobie zadać przed rozpoczęciem pakowania, dotyczy drogi jaką ma do przebycia towar. Czy produkt będzie dystrybuowany przez internet, a może raczej będzie stał na półkach sklepów? Rodzaj opakowania towaru należy przemyśleć stosownie do odpowiedzi, uzyskanych na zadane pytania.
Pakowanie towarów – design też ma znaczenie
Poza kwestiami praktycznymi, bardzo ważne jest przemyślenie wizualnych aspektów opakowania towaru. Rodzaj czcionki, kolorystyka, użyte materiały powinny tworzyć spójną całość składającą się na satysfakcjonujące doznanie estetyczne. Wiodące w ostatnich latach trendy, związane z pakowaniem towarów to, między innymi, opakowania ekologiczne. W przypadku tego typu opakowań sprzedawca korzysta z materiałów nadających się do recyklingu, w stu procentach biodegradowalnych i nie posiadających składników, które mogą być szkodliwe dla środowiska. Należy pamiętać aby, korzystając z tego rodzaju opakowań, podzielić się tą informacją z konsumentem.