Systemem ERP nazwano informatyczny system, który wspomaga zarządzanie zasobami danego przedsiębiorstwa. Dzięki temu można łatwo realizować funkcje zarówno kierownicze, jak i sprzedażowe. Jest to system wspomagający, generujący analizy i raporty dla potrzeb kierownictwa.
Jakie jest zastosowanie systemu ERP?
ERP system to metoda planowania zasobów firmy w sposób jak najbardziej efektywny. Jest to program konieczny, by efektywnie realizować łańcuch dostaw. Systemy ERP uwzględniają wszelkie dziedziny działalności przedsiębiorstwa, dlatego też mając te moduły w jednym miejscu można nimi łatwo zarządzać. Warto zaznaczyć, że w systemach tej klasy można odpowiednio realizować zadania wewnątrz firmy, jak również te w łańcuchu dostaw.
ERP – historia
Pierwsze systemy informatyczne znane były już po drugiej wojnie światowej. Były to systemy analogowe (MRP) i obejmowały większość procesów logistycznych w przedsiębiorstwach. Dopiero, gdy pojawiły się komputery możliwości systemów można było poszerzyć. Nowe techniki tworzenia różnych aplikacji pozwoliły na to, by systemy ERP mogły pomagać w kompleksowej obsłudze większości działów przedsiębiorstw.
ERP system – jak można go wykorzystać?
System ERP musi być przede wszystkim dobrze dobrany, by przedsiębiorstwo mogło korzystać z niego w sposób efektywny. Tak naprawdę odpowiednio dopasowany system do profilu działalności pozwoli na optymalizację kosztów produkcji oraz minimalizację kosztów pracy. Ponadto należy zwrócić uwagę na większą automatyzację zamówień. To wszystko sprawia, że system ERP jest doskonałym narzędziem, by móc podnieść efektywność w zarządzaniu finansami firmy. Dużą zaletą systemu jest automatyzacja procesów. Nie chodzi tu oczywiście o całkowite zastąpienie człowieka maszynami i systemami komputerowymi, ale zmniejszenie jego roli. Automatyzacja procesów to zminimalizowanie ilości błędów oraz ograniczenie kosztów związanych z zatrudnieniem większej ilości pracowników.
System ERP to narzędzie, które pozwala na sprawne i optymalne zarządzanie zasobami przedsiębiorstwa. Każda firma, która zajmuje się sprzedażą internetową powinna zastanowić się nad wdrożeniem takiego systemu, by móc zdobyć przewagę konkurencyjną nad innymi firmami o podobnym zakresie usług.